DOLAR 32,4533 -0.01%
EURO 34,7128 0.42%
ALTIN 2.480,25-0,23
BITCOIN 1988649-2.82091%
İstanbul
16°

HAFİF YAĞMUR

SABAHA KALAN SÜRE

Bel fıtığına karşı 6 etkili yöntem !

Bel fıtığına karşı 6 etkili yöntem !

ABONE OL
8 Ocak 2024 10:24
Bel fıtığına karşı 6 etkili yöntem !
0

BEĞENDİM

ABONE OL

Öksürürken, hapşırırken hatta dişinizi fırçalarken bile bel fıtığının kapınızı çalabileceğini biliyor muydunuz? Bilhassa günümüzde masa başında bilgisayar karşısında uzun periyodik geçirilen saatler ve hareketsiz (sedanter) hayat, fazla kilo ve yanlış duruş durumları kas-iskelet sistemimizin de süratle zayıflamasına ve yıpranmasına yol açarak, hayat kalitemizi vuran bel fıtığına taban hazırlıyor. Acıbadem Fulya Hastanesi Beyin ve Hudut Cerrahisi Uzmanı Prof. Dr. Halit Çavuşoğlu her bel ağrısının bel fıtığı olmadığını, bel fıtığı tanısı konulan hastaların ise yalnızca yüzde 5’inde ameliyat gerektiğini belirterek “Fiziki muayenede hudut tahribatına ilişkin bulgular yoksa öncelikle yatak istirahati, ağrı kesici ve fizik tedavi uygulanmalıdır. Sinir tahribatı olması ya da bu usullerin başarısız kalması durumunda cerrahi gerekir” diyor. Tıbbi tedavi yerine farklı sistemlere yönelmekten kaçınılması gerektiğini vurgulayan Prof. Dr. Çavuşoğlu, aksi halde kalıcı sakatlanmalar hatta felç meydana gelebildiğini söylüyor. Prof. Dr. Halit Çavuşoğlu bel fıtığından korunmanın 6 değerli kuralını ve tedavi yollarını anlattı, kıymetli ikazlar ve tekliflerde bulundu. 

Duruş durumunuza dikkat edin!

Yere, diz düzeyinden aşağıda bir tabureye, alçak tuvalete ya da ayağınızın temas etmeyeceği oranda yüksek bir sandalyeye oturmayın. Otururken bel boşluğunu doldurmak için belinizin ardını ufak yastıkla kesinlikle destekleyin. Katiyetle yere uzanmayın. Kendinizi bir anda yatağa atmaktan kaçının! Yatağa girerken evvel yatağa oturup sonra yatış durumunu alın; kalkarken de evvel yan dönüp, bacaklarınızı yere uzattıktan sonra kalkın. 

 Eğilirken, üst uzanırken kesinlikle bu kurala uyun!

Yere eğilirken belinizden değil, diz ve kalçalarınızdan bükülün. Örneğin; bir damacanadan su doldururken ya da yerden bir cisim kaldırmak gerekirse muhakkak belinizden eğilmeyin, çömelin, cismi gövdeye yaklaştırıp, bu halde doğrulun. Üste uzanmanız gerekiyorsa ayaklarınızın altına kesinlikle bir merdiven yahut tabure koyun. Aksi taktirde her iki durumda da belinizdeki kaslara yüklenme sonucu ani bir travma gelişebileceği üzere vakitle belinizdeki kasınız zedelenerek de bel fıtığı gelişebilir. 

İlginizi Çekebilir;  Hareketsiz yaşam ve kilo bel ağrısı nedeni

  Tek tarafa yüklenmeyin!

Ağırlık taşırken iki elinize eşit yük almaya ihtimam gösterin. Çok ağır eşya taşımaktan kaçının. Elinizdeki poşetleri ya da yükleri gövdenize yakın iki elle taşımaya dikkat edin zira elinizdeki poşetleri ya da eşyayı gövdenizden ne kadar uzak kaldırırsanız belinize olumsuz tesiri o kadar fazla olur, bel fıtığına taban hazırlar. Bir cismi itmek yahut çekmek gerekirse öncelikle bundan kaçının, şayet kesinlikle yapmak gerekiyorsa yalnızca itin, muhakkak kendinize çekerek sürüklemeyin. 

 İdeal kilonuzda olun

 Prof. Dr. Halit Çavuşoğlu fazla kilonun bel fıtığına davetiye çıkaran en kıymetli etkenler ortasında yer aldığını belirterek, ülkü kiloda olunmasının son derece değerli olduğunu söylüyor. Kilo verme sürecinde ise dikkatli olmak gerektiğini vurgulayan Prof. Dr. Çavuşoğlu “Kiloluysanız kesinlikle sağlıklı bir halde kilo vererek ülkü kilonuza kavuşun. Süratli kilo verme kas kitlenizde daha çok kayba neden olacağından, omurgaya takviye olan kas hacminiz azalır ayrıyeten sistemik rahatsızlıklara neden olabilir” diyor. 

 Düzenli idman yapın

 Öncelikle kesinlikle her 20 dakikada bir oturduğunuz yerden kalkın ve belinizi rahatlatın. Günümüzde bilgisayar karşısında uzun saatler geçirilmesi ve spordan uzak, hareketsiz (sedanter) ömür stili nedeniyle bel ve etrafındaki kaslar zayıflarken, bel fıtığı gelişme riski artıyor. Bu nedenle kesinlikle nizamlı idman yapmaya vakit ayırın. Yüzme, pilates, haftada en az 3 gün olmak üzere birer saatlik tempolu yürüyüş üzere omurgaya dost olan antrenmanlar karın ve sırt kaslarınızı güçlendirip fıtık riskinden uzaklaştırır.

  Topuklu ayakkabıdan kaçının

Ayakkabı seçiminde yalnızca görselliğine aldanmayıp omurga ve bel sıhhatini destekleyecek ayakkabı giymeye itina göstermek, gerekirse tabanlık kullanmak gerekiyor. Bilhassa yüksek topuklu ayakkabıların bel ve kalça sıhhatinde önemli meseleler oluşturabildiğini, vakitle belde ortaya çıkabilecek yapısal bozulmalarla birlikte bel fıtığına da yer hazırlayabildiğini belirten Prof. Dr. Halit Çavuşoğlu “3 santimden daha yüksek topuklu ayakkabının sık kullanımından kaçınılmalıdır. Bilhassa yüksek topuklu ayakkabıyla ağır bir cisim taşınmamalıdır.” diyor. 

İlginizi Çekebilir;  Ghosting de bir psikolojik şiddet biçimi Ghosting uygulanan kişi sorunu kendinde aramamalı

Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı

Bu yazı yorumlara kapatılmıştır.


HIZLI YORUM YAP
300x250r
300x250r

Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.