DOLAR 32,4644 0.01%
EURO 34,7029 0.34%
ALTIN 2.478,39-0,31
BITCOIN 1977682-3.27311%
İstanbul
22°

AÇIK

SABAHA KALAN SÜRE

Anne Şehir’de Ramazan’da doğru beslenme anlatıldı
  • Haberm
  • Gündem
  • Anne Şehir’de Ramazan’da doğru beslenme anlatıldı

Anne Şehir’de Ramazan’da doğru beslenme anlatıldı

ABONE OL
22 Mart 2024 12:36
Anne Şehir’de Ramazan’da doğru beslenme anlatıldı
0

BEĞENDİM

ABONE OL

Kocaeli Büyükşehir Belediyesi, birlik, beraberlik ve dayanışma ruhuyla yaşadığımız Ramazan ayına özel sahurda ve iftarda istikrarlı ve sağlıklı beslenme hususlarında söyleşiler gerçekleştiriyor. Sıhhat ve Toplumsal Hizmetler Daire Başkanlığı Bayan Aile Hizmetleri Şube Müdürlüğü’nün önderliğindeki Anne Kent Merkezi bünyesinde “Ramazan Ayında Sağlıklı Beslenme” bahisli eğitim gerçekleştirildi.

RAMAZAN’DA SAĞLIKLI BESLENME

Anne Kent Merkezi diyetisyenleri tarafından gerçekleştirilen eğitimde iştirakçilere, “Ramazan ayında beslenmemizde dikkat etmemiz gereken noktalar, iftarda yanlışsız beslenme nasıl olmalıdır?”, “Sahurda gerçek beslenme nasıl olmalıdır?”, “Örnek sahur ve iftar menüleri nasıl olmalıdır?”, “Ramazan’da ne çeşit tatlıları tercih etmeliyiz?”, “Ara öğün tercihleri nasıl olmalıdır?”, “Sağlıklı tatlı seçenekleri neler olmalıdır?”, “Susuzluğumuzu nasıl dengelemeliyiz?”, “İftar sonrası orta öğün yapılmalı mı?” mevzularında bilgiler verildi.

“ARA ÖĞÜN YAPMAK ÖNEMLİ”

Anne Kent Merkezi Mimoza diyetisyeni Seval Taşkan, yapılan eğitimde Ramazan’da gerçek ve sağlıklı beslenme konusunda iştirakçilere bilgilendirme yaptıklarını belirtti. Sahurun daha çok kahvaltı olarak tercih edilmesini lisana getiren Taşkan, ‘’15-16 saat açlık yaşadığımız için de ana ve orta öğün tercihlerine dikkat etmeliyiz. Sahur yapmak, iftar yapmak ve bir orta öğün yapmak çok kıymetli. İftardan 2 saat sonra bir orta öğün yapacak biçimde plan yapmaya çalışmalıyız. Gün içerisinde su içememekten ötürü sıvı gereksinimi oluşuyor. Bu gereksinimi, iftar ile sahur ortasındaki vakit diliminde tamamlamak değerli. Çok fazla çay, kahve, bitki çayları tüketimi sıvı kaybına neden olacağı için bunlardan çok su, meyve kon postası, süt, ayran, kefir kümesiyle kıymetlendirmek daha yanlışsız bir davranış olacaktır” sözlerini kullandı.

“İFTARDAN SONRA TATLI YEMEK YANLIŞ”

Ramazan’da spor yapanlar içinde tavsiyeler veren Taşkan, şunları söyledi:

“Ramazan’da sporumuzu iftardan 1 ile 3 saat ortasındaki vakit diliminde yapmak gerçek olacaktır. İftar ile sahur ortasında ne kadar etkin olursak metabolizmamız daha hoş çalışır. İftardan çabucak sonra meyve ve tatlı yemek yapılan yanlışlardan biri.” Eğitim sonunda iştirakçilere, sağlıklı şerbet, incir uyutması ve sahine tatlısı tanımları uygulamalı olarak gösterildi.

İlginizi Çekebilir;  Çocuklarda Güçlü Bir Bağışıklık Sistemi İçin 8 Önemli Kural!

Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı

Bu yazı yorumlara kapatılmıştır.


HIZLI YORUM YAP
300x250r
300x250r

Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.